Urmatoarele campuri nu sunt corecte :

 

(?)
(?)
Cautare

Actualitati


Actualitati

Număr DOT contra duratei de viață
+INFO

Număr DOT contra duratei de viață

În prezent toată lumea ar trebui să știe că merită circulat doar cu pneuri potrivite sezonului. Însă dincolo de marcă, și condiția pneurilor are o importanță semnificativă.

 

Testele de pneuri efectuate în fiecare sezon de către clubul auto german ADAC ajută enorm la alegerea între diferitele mărci. Mai mult, în baza acestor teste, nu merită să alegem doar printre liderii listelor de top, ci putem considera și pneurile cu rezultate favorabile în anumite categorii alese. Însă dacă ne gândim să cumpărăm pneuri folosite, atunci dincolo de marcă, și condiția pneurilor este extrem de importantă.

Prea puține persoane sunt conștiente de faptul că pneurile într-adevăr se uzează, și din acest motiv, la achiziționare, merită să aruncăm o privire asupra anului de fabricație. Acesta îl putem afla din așa-zisul număr DOT, abrevierea numelui instituției U.S. Department of Transportation. Putem găsi numărul DOT de patru cifre pe pneuri. Primele două cifre indică săptămâna fabricației, iar celelalte, anul fabricației. Așadar, dacă găsim numărul 1218 pe pneu, acest lucru înseamnă că pneul respectiv a fost fabricat în a 12-a (12) săptămână din anul 2018 (18).

Experții din domeniul pneurilor consideră că durata de viață a unui pneu este de aproximativ 10 ani, iar pneurile își păstrează caracteristicile avute și în momentul fabricării lor timp de cinci ani. Această a doua caracteristică se datorează faptului că producătorii dotează pneurile cu aditive care asigură acest fapt. Din aspectul tehnic, pneurile pot fi numite proaspăt fabricate timp de aproximativ trei ani, și noi timp de cinci ani. Regula acceptată general este că pneurile care nu au încă șase ani pot fi vândute ca noi, iar după ce au atins această vârstă, sunt considerate „cu DOT”, și încep să fie vândute la preț redus. Peste vârsta de mai sus, amortizarea pneurilor poate fi mai rapidă. Pe de altă parte, să nu montăm niciodată pneuri mai vechi de zece ani pe mașină, indiferent de starea de utilizare, deoarece astfel riscăm și siguranța de circulare.

Bineînțeles, toate aceste numere se referă la condiții așa-zis „sterile”, deoarece în practică, pneurile sunt utilizate, adică se uzează, și sunt expuse diferitelor efecte. De exemplu, un pneu de vară nou poate fi bun timp de 5-6 ani, cu utilizare normală. În cazul utilizării mai intensive, acest număr scade. În cazul opus, aceste rapoarte funcționează mai puțin: dacă utilizăm pneurile mai puțin, adică le ținem în garaj, și așa își pierd din calitate.

În plus față de anul de fabricație, merită să fim atenți și la adâncimea profilului pneurilor. În cazul pneurilor de vară, adâncimea minimă de profil este de obicei 1.6 milimetri, însă experții spun că chiar și o adâncime de doar 2 milimetri prezintă un motiv serios pentru a schimba pneurile. Acest lucru se datorează faptului că pneurile uzate pot să dubleze distanța de frânare, și acest factor poate avea un rol decisiv în evitarea sau gravitatea unui accident.

Hai să vezi care este cel mai bun pneu de vară!
+INFO

Hai să vezi care este cel mai bun pneu de vară!

Vremea bună a sosit în mod definitiv, deci cei care nu și-au schimbat încă pneurile de iarnă cu cele de vară, a venit timpul să treceți la acțiune. Dar ce să facem dacă, după ce am șters praful de pe pneurile puse la o parte toamna trecută, constatăm că deja nu sunt adecvate circulării pentru încă un sezon?

 

În timpul schimbării la pneuri de vară, există foarte multe vești despre faptul că schimbarea lor este deosebit de importantă, deoarece iarna, pneurile de vară pot fi extrem de periculoase: ne putem bloca ușor cu ele, există risc mai mare de derapare, și crește considerabil și distanța de frânare. Poate că sfaturile pentru circulație în siguranță nu pun accent atât de mare asupra acestui fapt, dar nici circulația cu pneuri de iarnă vara nu este cea mai bună alegere. Ei bine, nu există riscul de blocare, însă distanța de frânare crește și în acest caz, și faptul că pneurile de iarnă se uzează foarte ușor pe asfaltul fierbinte nu ajută deloc la stabilitatea mașinii. Schimbarea pneurilor trebuie considerată și din punct de vedere economic, deoarece datorită celor indicate mai sus, pneurile de iarnă se pot uza complet într-un singur sezon de vară.

Există, desigur, și persoane care lasă pneurile de iarnă care trebuie deja schimbate montate pentru sezonul de iarnă, deoarece acestea nu mai sunt adecvate circulării pentru încă un sezon de iarnă, așadar le „uzează”, înainte de a le pune la odihnă eternă. Însă datorită acestei decizii, distanța de frânare crescută semnificativ pune la risc nu doar siguranța noastră, ci și a celorlalți participanți la trafic. Ca urmare, nu vă recomandăm această opțiune. Un astfel de set de pneuri uzate pot crește distanța de frânare cu până la 5 metri, chiar și la frânare de la 60 km/oră, ceea ce, în situația dată, poate fi o diferență mortală. Cu aproape 220 de lei (deci în cazul unui set de patru, cu mai puțin de 880 de lei) putem cumpăra pneuri nou-nouțe, având calificative excelente, deci în orice caz, trebuie să luăm în considerare dacă merită să ne asumăm riscul datorită utilizării pneurilor vechi.

Așadar, dacă a venit timpul achiziționării unor pneuri noi atât din punct de vedere economic, cât și din cel al siguranței de circulație, se pune întrebarea: ce fel de pneuri să cumpărăm, care este alegerea cea mai bună? Numeroase cluburi auto renumite – precum ADAC din Germania, ÖAMTC din Austria sau TCS din Elveția –, precum și multe organe de presă de acasă și din străinătate realizează, în perioada schimbării de anotimp, articole comparative serioase în privința pneurilor de pe piață. Merită fără îndoială să le citim și să ne facem câteva notițe despre care pneuri ale căror mărci au fost cele mai bune, conform diferitelor puncte de vedere.

Dacă în baza acestora, începe să se formeze ideea despre care tip de pneu ne-ar putea fi partener loial în următorii ani, atunci putem restrânge puțin profilul, să vedem pentru ce tip de mașină, și în special, pentru ce uz dorim să găsim pneurile potrivite. Acesta din motivul că fiecare punct de vedere ale testelor nu este la fel de important pentru toți. Comparațiile de grad înalt ale pneurilor acordă puncte acestora din următoarele puncte de vedere: ce nivel de zgomot au, ce efecte au asupra consumului de combustibil, ce distanță de frânare au, ce grad de rezistență la uzură au, ce caracteristici prezintă în curbe. Însă metoda de utilizare diferă de la șofer la șofer, și astfel se schimbă și importanța aspectelor în luarea deciziilor.

Dacă dorim să conducem în majoritate la oraș, sau dimpotrivă, pe autostrăzi, sau dacă de obicei circulăm cu viteze mai mari sau mai reduse, adică în ce măsură stresăm pneurile, trebuie să reevaluăm rezultatele testelor, să găsim pneurile de vară cele mai potrivite nouă.

Pneurile de vară de marcă sunt într-adevăr cele mai bune?
+INFO

Pneurile de vară de marcă sunt într-adevăr cele mai bune?

Dacă ați avut îndoieli despre schimbarea pneurilor de iarnă, atunci vremea din zilele trecute sigur v-a răspuns la întrebare. Acum a venit primăvara nu doar în sensul calendaristic și cel astrologic, ci și termometrele confirmă acest lucru. Însă odată cu problema schimbării la pneuri de vară, vine și întrebarea: ce marcă să alegem?

 

Mulți montează pe mașină pneurile folosite și în sezonul trecut, însă în cazul unei părți semnificative a conducătorilor autor, aceste pneuri sunt deja deteriorate, uzate, așadar trebuie schimbate în unele noi.

În fiecare an, cea mai multă atenție se acordă testelor de pneuri de vară realizate de clubul auto german ADAC, clubul austriac ÖAMTC și cel elvețian TCS, respectiv. Principalul motiv al acestui fenomen este că aceste organizații pentru protejarea intereselor conducătorilor auto testează caracteristicile pneurilor răspândite și la mașinile mai vechi, acoperind în acest fel un strat mult mai mare de conducători. Din evaluările făcute în anii trecuți s-a dezvoltat un trend, conform căruia chiar și așa-zisele mărci secundare ale producătorilor mari obțin rezultate similare sau chiar mai bune decât mărcile premium, de top. În baza acestora, merită considerate pneurile de vară aparținând ambelor categorii.

Dorim cu această ocazie și să vă atragem atenția asupra faptului că la alegere, nu trebuie să vă uitați doar la marcă. Este un fenomen comun că același produs, însă cu dimensiuni diferite a unei mărci să obțină rezultate complet diferite la teste. De exemplu, același tip de pneu este pe ultimul loc conform testului ADAC, însă la Auto Bild, este pe primul. Acest lucru pare absurd, însă este un fenomen normal. Deoarece rezultatele testelor se referă doar la categoria evaluată, cu banda de rulare mai groasă sau mai subțire în alte dimensiuni, având și pereți laterali de diferite înălțimi, pereți laterali ranforsați, index de greutate (capacitate de încărcare) sau index de viteză diferite, ceea ce înseamnă că pneurile sunt totalmente diferite.

Tocmai din acest motiv trebuie să ne uităm dincolo de marcă, și să fim atenți pentru ce mașină, și în special pentru ce tip de utilizare căutăm pneurile de vară.

De exemplu, dacă cineva își folosește mașina în majoritate în oraș, nivelul de zgomot al pneurilor va conta puțin pentru acea persoană. Însă efectul asupra consumului va fi cu atât mai important, deoarece în mod tipic, cantitatea de combustibil consumat crește în timpul conducerii în oraș. Deci nu este indiferent, cât de mult afectează consumul pneurile de vară alese. Cantitatea consumată în cadrul utilizării diferitelor pneuri poate diferi cu până la 6 dl pe 100 km. Desigur, pe termen scurt, acest lucru se resimte prea puțin, însă dacă ne uităm la faptul că de obicei cumpărăm un set de pneuri pentru mai mulți ani, făcând în medie 60 de mii de kilometri cu ele, atunci până la sfârșitul utilizării, această sumă devine deja una considerabilă. Pe de altă parte, persoanelor care își utilizează autovehiculul cu încărcare mai mare, tipic la viteze mari, pot considera alte aspecte a fi importante.

În cazul în care ne așteptăm la o performanță echilibrată din toate aspectele de la un set de pneuri, dacă dorim: siguranță, confort, experiență de conducere, toate la maxim, atunci trebuie să alegem o marcă premium. Dacă dorim o soluție sigură atât pentru condițiile de drum în oraș, cât și pe autostrăzi, însă la un preț mai accesibil, atunci trebuie să alegem pneuri de categorie medie. Iar dacă circulăm în majoritate pe distanțe mici, în oraș, de obicei la performanță redusă, și prețul accesibil este un factor important, atunci putem alege și din categoria economică, mai inferioară.

Când merită cumpărate pneurile de vară?
+INFO

Când merită cumpărate pneurile de vară?

Mulți cred că pneurile de iarnă trebuie cumpărate la sfârșitul iernii, iar cele de vară la sfârșitul verii, deoarece în acele perioade sunt mai ieftine. Însă situația este chiar opusă.

 

Cei care cred că prețul pneurilor este cel mai mic la sfârșitul anumitor sezoane se bazează în majoritate pe reducerile prezente în comerțul cu haine, deoarece în acel domeniu este tipic ca produsele sezonale să fie cu preț redus la sfârșit de sezon. Însă aceste persoane nu au în vedere faptul că vânzătorii de pneuri nu își acumulează stocuri atât de mari, ca și magazinele de haine, având ca rezultat faptul că și filozofia lor de funcționare este diferită.

Este suficient un calcul rapid pentru a suporta acest fapt. Există foarte multe dimensiuni pentru pneuri, din care conducătorii auto utilizează în majoritate 30 de tipuri. Dacă din fiecare dimensiune populară, vânzătorul de pneuri achiziționează doar trei tipuri (de categorie inferioară, medie și premium), precum și versiuni de iarnă și de vară din fiecare, în cel puțin două seturi, înseamnă 1440 de pneuri. Dacă multiplicăm acest număr cu prețul mediu al unui pneu, putem afla că până și achiziționarea a unui stoc atât de mic are un preț cam cât o casă familială mică. Dar chiar și după o pregătire atât de riguroasă i se poate întâmpla vânzătorului că i se cere un tip de pneu pe care nu-l are. Datorită acestui fapt, cele mai multe unități de vânzare nu au în stoc o cantitate atât de mare, și lucrează mai degrabă cu produse care se cumpără repede, și din acest motiv, nici reducerile nu pot fi comparate cu cele din domeniul îmbrăcămintei.

Datorită faptului că fabricile produc pneuri de vară iarna și pneuri de iarnă vara, în anticiparea sezonului următor, și cantitatea care poate fi cumpărată de operatorii de piață este fixă. Această cantitate de obicei se și cumpără, deoarece numărul de pneuri produse se determină în baza cerințelor din anul precedent. La sfârșitul sezonului, rămân de obicei doar cele mai nepopulare tipuri de pneu, pe care nu doresc clienții să le cumpere. Există, bineînțeles, câteva staruri ascunse și între acestea, însă acest fenomen este prea puțin caracteristic.

De cele mai multe ori, se întâmplă în cazul celor mai mici unități că rămân câteva pneuri chiar foarte bune, însă și acestea au reduceri de preț cel târziu în a doua jumătate a sezonului, fiind vorba doar de un set sau două, și în cele mai rare cazuri, chiar în mărimea de care avem noi nevoie. Așadar, nu merită să ne bazăm pe aceste reduceri.

Indiferent de acestea, avem vești bune și adepților reducerilor: există perioade în care merită căutate prețurile mai bune. Aceste perioade sunt cele de pre-comandare. În alte cuvinte, cu o lună sau două înainte de perioadele de vârf ale vânzărilor, când încă nu e o așa mare aglomerație la vânzători, dar au sosit deja primele stocuri de la producători, angrosiști. În cazul pneurilor de vară, această perioada este cea între ianuarie-februarie, iar la pneurile de iarnă, între august-septembrie. În aceste perioade, vânzătorii obțin pneurile la așa-zise prețuri extra condiționate, sub prețurile de sezon, tipic mai înalte, și astfel utilizatorii finali, deci conducătorii auto, le pot cumpăra la prețuri mai reduse.

 

Când să ne schimbăm anvelopele de iarnă în cele de vară?
+INFO

Când să ne schimbăm anvelopele de iarnă în cele de vară?

În cadrul conducătorilor auto, în fiecare primăvară se pune această întrebare: Când să ne schimbăm anvelopele de iarnă în cele de vară? Mulți doar la temperatură se uită, însă merită urmărită temperatura medie. Păstrarea anvelopelor de iarnă mai mult decât este necesar nu este recomandată nici din punct de vedere de siguranță, nici material.

 

Pe baza recomandărilor experților, se recomandă schimbarea anvelopelor de iarnă în cele de vară dacă temperatura medie ajunge la 7 grade. Dacă dorim să decidem când ne schimbăm anvelopele în funcție de vreme, nu este de ajuns temperatura pozitivă. Media temperaturii în timpul nopții și în timpul zilei trebuie să ajungă la 7 grade. Așadar, dacă ziua sunt 10 grade, iar temperatura de noapte este în jur de 0 grade, atunci este ușor de calculat că media celor două nu este suficientă. În acest caz încă pot fi lăsate anvelopele de iarnă cu încredere.

 

Dacă dorim să găsim momentul perfect, atunci experții recomandă de obicei schimbare în jur de Paște. Atunci este mai puțin probabil să fie temperaturi sub zero noapte, sau să fie chiciură pe parbrize.
În această perioadă merită programarea la service de anvelope, unde schimbă anvelopele de iarnă cu cele de vară, dar verifică și capacitatea anvelopelor, dacă mai pot fi folosite, sau este recomandată cumpărarea unor anvelope noi. Conform legislației, anvelopele trebuie schimbate dacă adâncimea profilului ajunge sub 1,6 milimetri, însă experții recomandă schimbarea lor sub 3 milimetri (4 milimetri în cazul anvelopelor de iarnă). Iar dacă durata de viață a pneurilor ajunge la 6-8 ani, acestea trebuie schimbate indiferent de condiția în care se află.

 

Deoarece cei mai mulți conducători auto decid schimbarea anvelopelor de iarnă în baza temperaturilor, în acele perioade există aglomerație mare la centrele de service. În baza experiențelor din ultimii ani, cea mai aglomerată perioadă este între 20 martie și 20 aprilie. Dacă doriți să scăpați de statul la rând, atunci merită să vă programați din timp, sau să alegeți o dată diferită de cea obișnuită. În luna martie este mai puțin probabil ca temperatura medie să ajungă la 7 grade și din acest motiv recomandăm perioada de după 20 aprilie.

 

Mulți se întreabă și cât de importantă este schimbarea anvelopelor de iarnă cu cele de vară. Răspunsul este simplu: circularea cu anvelope nepotrivite anotimpului poate fi mortală. Asta fiindcă anvelopele de iarnă se fabrică din mixturi de cauciuc care rămân moi și în temperaturile de iarnă, așadar au aderență mai ridicată la drum. Vara însă, distanța de frânare cu aceste anvelope crește, dar și autoturismul devine mult mai greu de manevrat. Anvelopele de iarnă se uzează mai mult vara, și din acest motiv în loc de economisire, se pot uza chiar până la anotimpul rece, și devine necesară cumpărarea unora noi. În plus, datorită aderenței mai ridicate, crește și consumul de combustibil.
Anvelopele de vară sunt fabricate din mixturi de cauciuc mai tari decât cele de iarnă, având profiluri mai mari, mai închise. Datorită acestora, asigură aderența potrivită chiar și la temperaturi mari.

 

În concluzie, schimbarea anvelopelor de iarnă este o decizie bună, deoarece astfel facem tot ceea ce este necesar pentru siguranța proprie și a familiei noastre, dar este și o soluție mai economică pe termen lung.

Anvelopele si consumul de combustibil
+INFO

Anvelopele si consumul de combustibil

Acesta este un subiect care-i preocupa pe marii fabricanti de anvelope de peste 15 ani. Cu toate aceastea, pentru marele public, legatura dintre anvelopa si consumul de combustibil este inca departe de a fi evidenta.

In ce fel poate o anvelopa sa reduca consumul de combustibil?


Explicatia tehnica este complexa, dar demonstratia este evidenta: urcati pe o cursiera si observati efortul pe care il depuneti pentru a parcurge 50 de metri. Apoi inlocuiti anvelopele acestei biciclete cu cauciucuri mari de Mountainbike si constatati efortul suplimentar pe care trebuie sa-l depuneti pentru a parcurge aceiasi 50 de metri. Aceasta diferenta de efort este legata exclusiv de anvelopa, si aceasta energie cheltuita in plus ar fi comparabila cu un consum superior de combustibil in cazul unui motor. Puteti sa faceti experienta de asemenea, comparand efortul necesar pentru a parcurge 50 de metri cu bicicleta folosind anvelope bine umflate si anvelope dezumflate. Efortul suplimentar legat de anvelope se explica prin ceea ce fanricantii de anvelope numesc rezistenta la rulare. Cu cat rezistenta la rulare este mai mare, cu atat consumul de combustibil creste.


Pentru anvelopa unei masini, prima economie de combustibil consta in folosirea unei anvelope corect umflate, la presiunea recomandata de catre fabricant: o sub-umflare cu 20% antreneaza un supra-consum de benzina cu 4%. A doua economie de carburant consista in achizitionarea de anvelope cu slaba rezistenta la rulare

Cum reusesc fabricantii sa scada consumul de combustibil generat de anvelope?

Propunand anvelope cu slaba rezistenta la rulare: Michelin a fost primul care s-a demarcat din acest punct de vedere, lansand inca din 1992 prima sa generatie de anvelope Energy. Fabricantul era constient de rolul important al anvelopei in consumul unui vehicul: intr-adevar, pentru un vehicul mediu, la 100 de litri de combustibil consumat, 20 sunt direct datorati fenomenului de rezistenta la rulare al anvelopelor.   Prin inventia unei anvelope ce prezinta o rezistenta la rulare scazuta, se poate asadar actiona direct asupra aproximativ 20% din consumul vehiculului.

Cum poate fi produsa o anvelopa cu rezistenta scazuta la rulare ?  

 

Prima inovatie tehnologica a fost introducerea de siliciu pentru consolidarea sarcinii, pentru a inlocui o parte din negrul de fum (folosit la toate anvelopele auto, si care le da culoarea neagra si previne uzura prematura a cauciucului). Utilizarea siliciului a demonstrat faptul ca era posibila obtinerea unei anvelope cu performante identice, chiar superioare celor anterioare, dar care prezenta o rezistenta la rulare mai mica. Incepând cu anul 1992, alte generatii de anvelope cu rezistenta scazuta la rulare s-au succedat la Michelin, si alti producatori importanti au creat anvelope cu un consum redus de combustibil, in special Continental si Pirelli. Pentru a continua reducerea rezistentei la rulare, inginerii au lucrat de asemenea la imbunatatirea arhitecturii interne a acestor anvelope. Ei au analizat deformarile si micro-deformarile pe care le prezinta anvelopele la fiecare rotire. Progresele inregistrate in domeniul chimiei si al materiei au continuat si siliciul introdus in cea mai recenta generatie de anvelope Michelin Energy Saver este diferit de cel care a fost utilizat pentru prima generatie de anvelope Michelin Energy.


Alti producatori majori care au lansat anvelope cu imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste rezistenta la rulare, sunt Continental cu anvelopa EcoContact, sau Pirelli cu anvelopa Cinturato P4 . Constructorii auto nu se inseala si acum cand centrele lor de cercetare sunt in cautarea oricarei tehnologii ce ar permite reducerea emisiilor produse de vehiculele lor (sisteme de oprire automata a motorului, aerodinamica imbunatatita, reducerea greutatii vehiculului...), anvelopa este un avantaj competitiv.

Veti putea compara personal impactul acestor anvelope asupra vehiculului dumneavoastra, pe site-ul Popgom.ro. Atunci cand consumul de combustibil al anvelopei a fost testat, notatia „reducere a consumului de combustibil”, a fost prezentata in instrumentul de comparare. Acesta va permite sa alegeti in cunostinta de cauza  si sa stiti ca pretul unei anvelope se calculeaza in momentul cumpararii, dar in special dupa mai multe mii de kilometri parcursi, tinand cont de combustibilul economisit si de durata sa de viata. Astfel, anvelopele cele mai ieftine la cumparare sunt rareori cele mai ieftine la utilizare.

 

Anticipati achizitionarea de anvelope de iarna!
+INFO

 

Cu sosirea iernii, situatia se repeta. De la primii fulgi, drumurile devin veritabile terenuri alunecoase pentru vehiculele inca echipate cu anvelope de vara.

 

Posesorii de automobile se grabesc atunci sa cumpere anvelope de iarna: comerciantii se regasesc in scurt timp fara marfa si preturile cresc dramatic.  Daca nu doriti sa va gasiti intr-o astfel de situatie, solutia este simpla: nu intarziati! Toamna devreme, magazinele auto ofera anvelope de iarna. Majoritatea dintre ei deschid, de altfel, sezonul cu promotii pentru a incuraja achizi?ia.

 

Bucurati-va de ea! Multe tipuri de anvelope sunt disponibile (branduri, caracteristici, dimensiuni ...), spre deosebire de punctul culminant al iernii cand preturile sunt mai mari.

 

Chiar daca locuiti intr-o regiune cu putina zapada, anvelopele de iarna va pot fi utile pe tot parcursul sezonului. Ele ofera o mai mare securitate atunci cand temperaturile scad sub ??7 ° C.

Vocabular : masinile 4x4 au devenit SUV-uri
+INFO

 

Vocabular : masinile 4x4 au devenit SUV-uri

 

Daca inainte masinile 4x4 erau utilizate pentru escapade off-road, ele sunt folosite acum pentru conducerea de zi cu zi.

 

In realitate, doar 5% dintre proprietarii de 4x4 conduc vehiculul lor pe teren accidentat!

 

Prin urmare, este oportun sa se utilizeze termenul de SUV ("Sport Utility Vehicle") mai mult ca utilitar decat aventurier!

 

Termenul de SUV se adapteaza de altfel mai bine la noua situatie a lumii automobile si la universul 4x4, in special : capacitatea lor de a trece la tractiunea pe doua roti le permite sa reduca consumul si sa fie astfel mai ecologice.

 

In plus, designerii de automobile au inceput sa stilizeze masinile 4x4, dandu-le un aer mai elegant si mai putin de "jungla", primind aspectul unui sedan. Nimic de-a face cu masinile 4x4 de odinioara!

O eticheta pentru a alege mai usor anvelopele
+INFO

De la 1 noiembrie 2012, noile anvelope vor trebui sa poarte o eticheta asemanatoare celei de pe aparatele electrice de acasa. Obiectivul : sa informeze automobilistii despre performantele lor in ceea ce priveste siguranta si mediul. Ei vor putea astfel sa le compare in mod obiectiv si sa aleaga pneurile cele mai sigure, mai silentioase si mai economice in materie de combustibil.

Anvelope mai bune pentru toti

Pana in prezent, nu a fost usor de a-si face o idee clara asupra performantelor unei anvelope. Majoritatea consumatorilor se bazau pe reputatia marcii, pe argumentele comerciale si pe sfaturile vanzatorilor. In curand, ei vor putea sa le compare uitandu-se pur si simplu la o eticheta.  

Intr-adevar, ca raspuns la o propunere legislativa a Comisiei Europene, reglement?rile vor impune, incepand cu 1 noiembrie 2012, etichetarea anvelopelor. Eticheta va informa consumatorii cu privire la trei indicatori de performanta: rezistenta la rulare, aderenta la teren umed si zgomotul exterior.

Noile reglementari se vor aplica la anvelopele pentru autoturisme, utilitare ?i camioane, fabricate dupa iulie 2012.

O eticheta usor de inteles
Viitoarea eticheta reia codurile grafice utilizate pentru a arata indicele energetic al aparatelor electrocasnice. O litera asociata unei culori va permite notarea eficacitatii energetice a unei anvelope si franarea pe teren umed. Punctajul va fi dupa cum urmeaza: de la cea mai inalta performanta (clasa verde „A”), la cea mai scazuta (clasa rosie „G”).

Nivelul zgomotului exterior de rulare va fi indicat in decibeli si prin numarul tot mai mare de unde emise dintr-un difuzor.

Criteriul nr. 1 : eficienta in consum de combustibil
Stiind c? rezistenta la rulare a unei anvelope contribuie cu pana la 20% la consumul de carburant al unui automobil, putem vedea imediat beneficiile cumpararii unei anvelope bine evaluate pe acest criteriu, atat din punct de vedere economic cat si de mediu. Reducerea de combustibil este estimata  la 7,5% prin utilizarea unui set de anvelope de turism de clasa A, in comparatie cu un set de pneuri apreciat G.

Criteriul nr. 2 : aderenta la teren umed
Al doilea element de evaluare ia in considerare siguranta: el se refera la franarea pe teren umed. Si aici, 7 clase notate de la A la G: intre un set de anvelope notate A si un altul notat G, diferenta distantei de oprire poate sa atinga 30%, mai precis 18 metri pentru o masina ce ruleaza la 80km/h.

Criteriul nr. 3 : zgomotul exterior de rulare
A treia performanta mentionata pe eticheta este zgomotul de rulare perceput la exteriorul masinii, un criteriu important in oras. Ea este indicata printr-o valoare exprimata in decibeli si o pictograma ce permite situarea acestei valori in functie de norma europeana. 3 unde negre inseamna ca anvelopa este zgomotoasa (peste norma); 2 unde negre faptul ca se incadreaza in norma; 1 unda neagra, faptul ca anvelopa este silentioasa.

Etichetarea va transforma comportamentul de cumparare. Fabricantii se pregatesc pentru acest lucru si optimizeaza noile lor anvelope in scopul de a obtine note bune pentru cele trei criterii evaluate.


 

 

Echipati vehiculul dvs. 4x4 cu anvelope de iarna!
+INFO

Ca multi soferi de 4x4, considerati probabil ca vehiculul dumneavoastra nu are nevoie de anvelope de zapada. Nu fiti atat de sigur! Cand vine iarna, riscurile se multiplica pe drum si tractiunea integrala nu este intotdeauna suficienta pentru a va proteja si pentru a-i proteja pe ceilalti. In mod evident, vehiculele 4x4 prezinta o motricitate superioara vehiculelor standard. Dar cine spune 4x4, spune greutate! O greutate care complica oarecum manipularea autovehiculului pe teren iarna. Pentru ca tractiunea integrala sa asigure o aderenta suficienta in conditii dificile, anvelopele ar trebui sa ofere o buna "prindere". Pentru a face fata acestei nevoi specifice, exista de acum anvelope de iarna pentru 4x4. Ele prezinta caracteristici esentiale pentru a asigura o performanta buna pe drumurile inzapezite:

 

  • Un amestec de cauciuc ce permite condusul si durabilitatea anvelopei la temperaturi sc?zute
  • O banda de rulare directionala (ce reduce riscurile de acvaplanare si asigura o tinuta buna pe drum la viteze mari), sau asimetrica (ce ofera o mare stabilitate, ideala pentru vehiculele puternice)
  • Numeroase caneluri, ce imbunatatesc aderenta vehiculului
  • O densitate mare de muchii, ce permit ameliorarea motricitatii si tractiunea masinii
  • Caneluri late pentru a dispersa apa si zapada topita intre anvelopa si drum.