Urmatoarele campuri nu sunt corecte :

 

(?)
(?)
Cautare

Actualitati


Actualitati

Anvelopele si consumul de combustibil
+INFO

Anvelopele si consumul de combustibil

Acesta este un subiect care-i preocupa pe marii fabricanti de anvelope de peste 15 ani. Cu toate aceastea, pentru marele public, legatura dintre anvelopa si consumul de combustibil este inca departe de a fi evidenta.

In ce fel poate o anvelopa sa reduca consumul de combustibil?


Explicatia tehnica este complexa, dar demonstratia este evidenta: urcati pe o cursiera si observati efortul pe care il depuneti pentru a parcurge 50 de metri. Apoi inlocuiti anvelopele acestei biciclete cu cauciucuri mari de Mountainbike si constatati efortul suplimentar pe care trebuie sa-l depuneti pentru a parcurge aceiasi 50 de metri. Aceasta diferenta de efort este legata exclusiv de anvelopa, si aceasta energie cheltuita in plus ar fi comparabila cu un consum superior de combustibil in cazul unui motor. Puteti sa faceti experienta de asemenea, comparand efortul necesar pentru a parcurge 50 de metri cu bicicleta folosind anvelope bine umflate si anvelope dezumflate. Efortul suplimentar legat de anvelope se explica prin ceea ce fanricantii de anvelope numesc rezistenta la rulare. Cu cat rezistenta la rulare este mai mare, cu atat consumul de combustibil creste.


Pentru anvelopa unei masini, prima economie de combustibil consta in folosirea unei anvelope corect umflate, la presiunea recomandata de catre fabricant: o sub-umflare cu 20% antreneaza un supra-consum de benzina cu 4%. A doua economie de carburant consista in achizitionarea de anvelope cu slaba rezistenta la rulare

Cum reusesc fabricantii sa scada consumul de combustibil generat de anvelope?

Propunand anvelope cu slaba rezistenta la rulare: Michelin a fost primul care s-a demarcat din acest punct de vedere, lansand inca din 1992 prima sa generatie de anvelope Energy. Fabricantul era constient de rolul important al anvelopei in consumul unui vehicul: intr-adevar, pentru un vehicul mediu, la 100 de litri de combustibil consumat, 20 sunt direct datorati fenomenului de rezistenta la rulare al anvelopelor.   Prin inventia unei anvelope ce prezinta o rezistenta la rulare scazuta, se poate asadar actiona direct asupra aproximativ 20% din consumul vehiculului.

Cum poate fi produsa o anvelopa cu rezistenta scazuta la rulare ?  

 

Prima inovatie tehnologica a fost introducerea de siliciu pentru consolidarea sarcinii, pentru a inlocui o parte din negrul de fum (folosit la toate anvelopele auto, si care le da culoarea neagra si previne uzura prematura a cauciucului). Utilizarea siliciului a demonstrat faptul ca era posibila obtinerea unei anvelope cu performante identice, chiar superioare celor anterioare, dar care prezenta o rezistenta la rulare mai mica. Incepând cu anul 1992, alte generatii de anvelope cu rezistenta scazuta la rulare s-au succedat la Michelin, si alti producatori importanti au creat anvelope cu un consum redus de combustibil, in special Continental si Pirelli. Pentru a continua reducerea rezistentei la rulare, inginerii au lucrat de asemenea la imbunatatirea arhitecturii interne a acestor anvelope. Ei au analizat deformarile si micro-deformarile pe care le prezinta anvelopele la fiecare rotire. Progresele inregistrate in domeniul chimiei si al materiei au continuat si siliciul introdus in cea mai recenta generatie de anvelope Michelin Energy Saver este diferit de cel care a fost utilizat pentru prima generatie de anvelope Michelin Energy.


Alti producatori majori care au lansat anvelope cu imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste rezistenta la rulare, sunt Continental cu anvelopa EcoContact, sau Pirelli cu anvelopa Cinturato P4 . Constructorii auto nu se inseala si acum cand centrele lor de cercetare sunt in cautarea oricarei tehnologii ce ar permite reducerea emisiilor produse de vehiculele lor (sisteme de oprire automata a motorului, aerodinamica imbunatatita, reducerea greutatii vehiculului...), anvelopa este un avantaj competitiv.

Veti putea compara personal impactul acestor anvelope asupra vehiculului dumneavoastra, pe site-ul Popgom.ro. Atunci cand consumul de combustibil al anvelopei a fost testat, notatia „reducere a consumului de combustibil”, a fost prezentata in instrumentul de comparare. Acesta va permite sa alegeti in cunostinta de cauza  si sa stiti ca pretul unei anvelope se calculeaza in momentul cumpararii, dar in special dupa mai multe mii de kilometri parcursi, tinand cont de combustibilul economisit si de durata sa de viata. Astfel, anvelopele cele mai ieftine la cumparare sunt rareori cele mai ieftine la utilizare.

 

Anticipati achizitionarea de anvelope de iarna!
+INFO

 

Cu sosirea iernii, situatia se repeta. De la primii fulgi, drumurile devin veritabile terenuri alunecoase pentru vehiculele inca echipate cu anvelope de vara.

 

Posesorii de automobile se grabesc atunci sa cumpere anvelope de iarna: comerciantii se regasesc in scurt timp fara marfa si preturile cresc dramatic.  Daca nu doriti sa va gasiti intr-o astfel de situatie, solutia este simpla: nu intarziati! Toamna devreme, magazinele auto ofera anvelope de iarna. Majoritatea dintre ei deschid, de altfel, sezonul cu promotii pentru a incuraja achizi?ia.

 

Bucurati-va de ea! Multe tipuri de anvelope sunt disponibile (branduri, caracteristici, dimensiuni ...), spre deosebire de punctul culminant al iernii cand preturile sunt mai mari.

 

Chiar daca locuiti intr-o regiune cu putina zapada, anvelopele de iarna va pot fi utile pe tot parcursul sezonului. Ele ofera o mai mare securitate atunci cand temperaturile scad sub ??7 ° C.

Vocabular : masinile 4x4 au devenit SUV-uri
+INFO

 

Vocabular : masinile 4x4 au devenit SUV-uri

 

Daca inainte masinile 4x4 erau utilizate pentru escapade off-road, ele sunt folosite acum pentru conducerea de zi cu zi.

 

In realitate, doar 5% dintre proprietarii de 4x4 conduc vehiculul lor pe teren accidentat!

 

Prin urmare, este oportun sa se utilizeze termenul de SUV ("Sport Utility Vehicle") mai mult ca utilitar decat aventurier!

 

Termenul de SUV se adapteaza de altfel mai bine la noua situatie a lumii automobile si la universul 4x4, in special : capacitatea lor de a trece la tractiunea pe doua roti le permite sa reduca consumul si sa fie astfel mai ecologice.

 

In plus, designerii de automobile au inceput sa stilizeze masinile 4x4, dandu-le un aer mai elegant si mai putin de "jungla", primind aspectul unui sedan. Nimic de-a face cu masinile 4x4 de odinioara!

O eticheta pentru a alege mai usor anvelopele
+INFO

De la 1 noiembrie 2012, noile anvelope vor trebui sa poarte o eticheta asemanatoare celei de pe aparatele electrice de acasa. Obiectivul : sa informeze automobilistii despre performantele lor in ceea ce priveste siguranta si mediul. Ei vor putea astfel sa le compare in mod obiectiv si sa aleaga pneurile cele mai sigure, mai silentioase si mai economice in materie de combustibil.

Anvelope mai bune pentru toti

Pana in prezent, nu a fost usor de a-si face o idee clara asupra performantelor unei anvelope. Majoritatea consumatorilor se bazau pe reputatia marcii, pe argumentele comerciale si pe sfaturile vanzatorilor. In curand, ei vor putea sa le compare uitandu-se pur si simplu la o eticheta.  

Intr-adevar, ca raspuns la o propunere legislativa a Comisiei Europene, reglement?rile vor impune, incepand cu 1 noiembrie 2012, etichetarea anvelopelor. Eticheta va informa consumatorii cu privire la trei indicatori de performanta: rezistenta la rulare, aderenta la teren umed si zgomotul exterior.

Noile reglementari se vor aplica la anvelopele pentru autoturisme, utilitare ?i camioane, fabricate dupa iulie 2012.

O eticheta usor de inteles
Viitoarea eticheta reia codurile grafice utilizate pentru a arata indicele energetic al aparatelor electrocasnice. O litera asociata unei culori va permite notarea eficacitatii energetice a unei anvelope si franarea pe teren umed. Punctajul va fi dupa cum urmeaza: de la cea mai inalta performanta (clasa verde „A”), la cea mai scazuta (clasa rosie „G”).

Nivelul zgomotului exterior de rulare va fi indicat in decibeli si prin numarul tot mai mare de unde emise dintr-un difuzor.

Criteriul nr. 1 : eficienta in consum de combustibil
Stiind c? rezistenta la rulare a unei anvelope contribuie cu pana la 20% la consumul de carburant al unui automobil, putem vedea imediat beneficiile cumpararii unei anvelope bine evaluate pe acest criteriu, atat din punct de vedere economic cat si de mediu. Reducerea de combustibil este estimata  la 7,5% prin utilizarea unui set de anvelope de turism de clasa A, in comparatie cu un set de pneuri apreciat G.

Criteriul nr. 2 : aderenta la teren umed
Al doilea element de evaluare ia in considerare siguranta: el se refera la franarea pe teren umed. Si aici, 7 clase notate de la A la G: intre un set de anvelope notate A si un altul notat G, diferenta distantei de oprire poate sa atinga 30%, mai precis 18 metri pentru o masina ce ruleaza la 80km/h.

Criteriul nr. 3 : zgomotul exterior de rulare
A treia performanta mentionata pe eticheta este zgomotul de rulare perceput la exteriorul masinii, un criteriu important in oras. Ea este indicata printr-o valoare exprimata in decibeli si o pictograma ce permite situarea acestei valori in functie de norma europeana. 3 unde negre inseamna ca anvelopa este zgomotoasa (peste norma); 2 unde negre faptul ca se incadreaza in norma; 1 unda neagra, faptul ca anvelopa este silentioasa.

Etichetarea va transforma comportamentul de cumparare. Fabricantii se pregatesc pentru acest lucru si optimizeaza noile lor anvelope in scopul de a obtine note bune pentru cele trei criterii evaluate.


 

 

Echipati vehiculul dvs. 4x4 cu anvelope de iarna!
+INFO

Ca multi soferi de 4x4, considerati probabil ca vehiculul dumneavoastra nu are nevoie de anvelope de zapada. Nu fiti atat de sigur! Cand vine iarna, riscurile se multiplica pe drum si tractiunea integrala nu este intotdeauna suficienta pentru a va proteja si pentru a-i proteja pe ceilalti. In mod evident, vehiculele 4x4 prezinta o motricitate superioara vehiculelor standard. Dar cine spune 4x4, spune greutate! O greutate care complica oarecum manipularea autovehiculului pe teren iarna. Pentru ca tractiunea integrala sa asigure o aderenta suficienta in conditii dificile, anvelopele ar trebui sa ofere o buna "prindere". Pentru a face fata acestei nevoi specifice, exista de acum anvelope de iarna pentru 4x4. Ele prezinta caracteristici esentiale pentru a asigura o performanta buna pe drumurile inzapezite:

 

  • Un amestec de cauciuc ce permite condusul si durabilitatea anvelopei la temperaturi sc?zute
  • O banda de rulare directionala (ce reduce riscurile de acvaplanare si asigura o tinuta buna pe drum la viteze mari), sau asimetrica (ce ofera o mare stabilitate, ideala pentru vehiculele puternice)
  • Numeroase caneluri, ce imbunatatesc aderenta vehiculului
  • O densitate mare de muchii, ce permit ameliorarea motricitatii si tractiunea masinii
  • Caneluri late pentru a dispersa apa si zapada topita intre anvelopa si drum.